Kärleksråd till mina killar

Min mamma sa en gång att hon uppfostrade oss så att vi skulle bli bra på kärlek, så vi kunde träffa nån annan som som lärde oss bra bordskick. Det fungerade naturligtvis inte. Jag träffade nån annan som struntar i bordskick men kan prata om känslor.

Men nu har jag läst krönikor av Mia Skäringer, så här kommer mina råd till mina söner, angående kvinnor, kärlek och sex.

Jag tvingas till en stor Brask-lapp här: Tjejer är ju olika. Så det kan finnas råd som inte funkar på just henne. Möjligheten finns att ni blir intresserad av tjejer som gillar farliga killar. Skitigt, korkat. Å andra sidan är chansen i så fall ganska liten att de gillar dig.

  • Känn till dina starka sidor. Du är smart, snäll, rolig och jättefin.
  • Bästa chansen att få ligga är att städa. (Än en gång, risken är överhängande att ni växer upp till  snälla smarta killlar som har ihop med tjejer som tänker för mycket.) Det är möjligt att det är nåt evolutionistiskt med att det ska vara rent och fräscht där man blottar sina ömtåliga delar så man inte blir sjuk. Jag tror det beror på en känsla av trygghet, lugn och hopp.
  • Nej, du kan aldrig ha sex utan känslor. Sex ÄR känslor. Du kan ha sex utan KÄRLEKEN (TM), förstås, utan planer, utan ringar. Men du måste ändå ha omtanke och lojalitet för din partner, det ansvaret får du automatiskt.
  • Är du 15 är du gammal nog att bestämma om du vill ha sex. Det betyder inte att du måste. Inte ens om du är kär. Inte ens om hon förtjänar det. Inte ens om hon är kär, eller du förtjänar det. (Är du 18 är du gammal nog att bestämma om du vill dricka alkohol, det betyder inte att du måste)
  • Har du sagt ”Typiskt tjejer” så har du redan förlorat. Hon har ingen ”out” då, antingen så är hon en typisk tjej, vilket uppenbarligen inte var nåt bra eller en otypisk tjej, och frågan är vilket som är värst. Så då lär hon tvinga igenom sin vilja och sen ändå vara förbannad på dig. Och din mamma kommer att hålla med henne.
  • Den smartaste presenten till en flickvän är ett berlock-armband. Finns i massor av prisklasser och stilar. Går att bygga på nästan i oändlighet. Mindre smarta presenter till någon man är kär i inkluderar husdjur, pengar, hushållsredskap, ringar och lotter.
  • Det är riktigt osexigt att vara kinkig med maten.
  • Lyssna, lyssna, lyssna
  • Kondom, kondom, kondom

P.S. Skulle det bli så att ni föredrar killar, så tror jag råden fortfarande gäller. 

P.S.II: Skulle jag försvinna, kom ihåg sånt här istället för att jag tvingade er att springa för att hinna till dagisfrukosten.

27 oktober, 2010. Etiketter: . Föräldraskap, Lista, Personligt.

2 kommentarer

  1. Sara replied:

    Bra tips!
    Ctrl-A, Ctrl-C, Ctrl-V.

    Ok om jag låter min tjej läsa också? Det är nog inte så dumt om hon känner till detta också!

  2. Jackie replied:

    Grattis till vinsten hos cocoo! :)

    Var gärna med och tävla på min blogg! Har ”veckans blogg” igång nu!

    http://shackee.se/2010/10/23/415/

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 615 andra följare

