Cherry on top? me?

Jag har fått en av de finaste formerna av link-love.

Bermuda-Benny tycker jag förtjänar en sån här:

Motiveringen var:

Så smart. Så bra. Så beroendeframkallande. Drama Online får aldrig sluta finnas.

*rodnar* *skuttar upp och ner* *skryter för min själs älskade* *Skryter för mina kollegor*

Tack

Tack, Benny. Jag är smickrad. Jag håller givetvis med. Speciellt om slutet. Dessutom från en så rolig skön bloggare, jag är förstummad.

(Ännu ett tips till min chef, han som ville veta hur man får tyst på mig.)

Allra helst skulle jag ge tillbaka det, Greatings from Bermuda får mig alltid att le, alltid spot-on.

 

Så favvo-författare:

JÄTTE-svårt, jag vill ju referera till djupa svåra pretto-luntor. Vilka har krupit under skinnet på mig? I ett så allvarligt sammanhang. Man får ju inte nöja sig med:

  • Terry Pratchett. Som beskriver den mänskliga och inte så mänskliga varelsens outtröttliga strävan att skapa sig en roll och göra sin plikt oavsett hur absurd tillvaron ter sig. Och då specifikt Guards Guards bara för att… ja, mina läsare vet varför.
  • Elisabeth Moon, och hennes Paksenarrion. Fantasy? Pinsamt. Men det är befriande kvinnlig hjälte-fantasy. Men allra mest bara en tegelsten med en viss komplexitet, åtminstone i ren volym.
  • Isaac Asimov, Stiftelsetrilogin. Och den ska läsas som en bok, det är inte mer än sisådär 600 sidor. Även om det finns vissa brister i karaktärsskildringen så är den fullständigt trollbindande, jag älskar de ljuvligt gigantiska perspektiven, att en naturvetenskaplig predestinationstanke kan förenas med en så oförutsägbar handling.

Sådär, hyfsad brukslitteratur, inga Nobelpristagare, inga Stieg Larsson, Hanne-Vibeke Holst, Shakespeare, Chic-lit, Dan Brown eller spännande konstigheter.

5 bloggare:

Konstapel Bastians polisblogg. För att utan krusiduller presentera ett för mig främmande perspektiv. Alltid spännande, ansvarsfullt och tankeväckande.

Enligt min Humla För att jag blivit så påverkad, gång på gång.

The world according to Örjan Örjan gör det på riktigt. Journalistisk skicklighet och humor som får mig att inse importansen hos motorcyklar och tatueringar.

Jan Lindgren En hel bok. Och politisk passion.

Teatermamman Fina Fian skriver inte så ofta, men hon gör det alltid rakt och inlevelsefullt med en föredömlig ärlighet.Inifrån och ut, liksom. <3 

Reglerna är:

  1. Tacka den du har mottagit priset av.
  2. Kopiera prismärket till din blogg.
  3. Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
  4. Skicka priset vidare till fem mottagare som du tycker förtjänar det.
9 december, 2010. Etiketter: . böcker, Internet.

5 kommentarer

  1. Jan Lindgren replied:

    Oj! Tack! Det… tack! :)
    Jag är inte sådär jättebra på att ta emot komplimanger, men tack. :)

    Och jag håller helt klart med i valet av författare – eller i alla fall Pratchett och Asimov. ;) :D

  2. Jan Lindgren replied:

    Umm… jag tolkar regel nummer fyra som att jag inte får skicka tillbaka den till dig. :D

  3. Martin Marmgren replied:

    Tack så mycket!

    Det är sådana som du som gör det värt besväret att blogga! Det värmer och motiverar att få din uppskattning och att få läsa din smickrande åsikt om min blogg! Jag kommer att ha dina ord med mig, och de kommer att göra skrivandet roligare och mer inspirerande framöver :-).

    Och även om jag inser att det inte är rätt sammanhang, så vill jag ändå säga att du skriver väldigt fint och tankeväckande på ett naket sätt. Jag är själv jättedålig på att läsa bloggar (och kände inte till din förrän jag fick ditt meddelande), men jag skall försöka följa med :-).

    Nu till reglerna. Jag är usel på att följa regler och på att göra som jag blir tillsagd, så det blir ingen Cherry på min blogg. Det betyder absolut inte att jag inte uppskattar utmärkelsen, för det gör jag verkligen, utan bara att jag försöker hålla bloggen så stram som möjligt. Så därför publicerar jag min boklista här istället:

    1. J.R.R. Tolkien – Lord of the Rings (hela trilogin)
    Ett fantastiskt historia som öppnade upp en ny värld, ren njutning.
    2. Daniel Quinn – Ishmael
    En kort, lättläst bok som går rakt in och skickligt sätter ord på egna tankar och funderingar om människans roll på jorden. Väldigt tankeväckande.
    3. Frans G. Bengtsson – Röde Orm
    Ett rått och härligt äventyr som jag fick läst för mig första gången då jag var liten nog att sitta i pappas knä.

    Tack och kram från mig!
    Martin

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 566 andra följare

