40 låtar som vore opassande på bröllop

Nervositeten inför mitt nästa sång-gig börjar ta överväldigande proportioner. Jag har repat i månader, och jag tror att nervositet egentligen är bra, men nu börjar jag gå in i en lätt galen fas när jag inte kan låta bli att tänka ”tänk om-”. Tänk om jag börjar på fel låt…

Men anledning av detta avser jag bjuda på en lista låtar som vore opassande på bröllop.

  1. Trubbel – Monika Zetterlund
  2. Strangelove – Depeche mode
  3. Hallelujah -
  4. Polythene queen – Miss Li
  5. Nobody’s wife -
  6. Jag ger dig min morgon -
  7. Fuck you – Lily Allen
  8. Fuck you -
  9. Fairytale gone bad -
  10. Bad romance – Lady Gaga
  11. Every breath you take -
  12. Bad things – Jayce Everette
  13. One of us is gonna die young – The Ark
  14. Pokerface – Lady Gaga
  15. Lollipop – Mika
  16. Warwick Avenue – Duffy
  17. Piece of my heart – Janis Joplin
  18. När man jämför – Hoola Bandoola
  19. Om du lämnade mig nu – Melissa Horn/Lars Winnerbäck
  20. Don’t think twice it’s allright – Bob Dylan
  21. Nu faller mörkret -
  22. You give love a bad name -
  23. I will always love you – Dolly Parton/
  24. Suspicious minds – Elvis
  25. Mein Herr – Liza Minelli
  26. Det gör ont – Lena Philipsson
  27. The boy does nothing -
  28. Don’t cha   – Pussycat dolls / The Baseballs
  29. Om jag ska klara av det här   – Mikael Wiehe
  30. Falling in love again
  31. Fairytale of New York
  32. Do right like some other men do
  33. Everybody hurts
  34. Walk on by
  35. Thorn in my side – Eurythmics
  36. Bad moon rising
  37. 50 ways to leave your lover
  38. Baby’s got back
  39. Coconut – Harry Nilsson
  40. Careless whisper

19 maj, 2011. Uncategorized.

5 kommentarer

  1. Drama Online replied:

    Steff och Jenny föreslår fler:

    Lurad – Björn Rosenström
    Lät du henne komma närmre – Melissa Horn
    You oughta know – Alanis Morisette
    Svårt att säga nej – Bo Kaspers

    Hehe. Spännande. Liksom det finns en partner för alla kanske det finns ett bröllop för varje låt. Kanske.

  2. Roberth replied:

    Sämsta tänkbara bröllopslåten:
    Springsteen – hungry heart

  3. Roberth replied:

    Baby’s got back funkar däremot: http://www.youtube.com/watch?v=Vqiw-Kqtlr0

    • Drama Online replied:

      Tycker ändå inte riktigt det vore samma sak att dra den i kyrkan… jag skulle höja betänkligt på ögonbrynen faktiskt, och det trots att vi själva hade en text som nämnde ”dina bröst i morgonljuset”… men jag får väl vara en surkärring då! ;-)

  4. Drama Online replied:

    Sara: Eller varför inte ”If I were a boy”? Jag har hört talas om My heart will go on som bröllopslåt i verkligheten, hur tänkte de?
    Drama: Ja. hur tänkte de där? Eller dikten ”Stop all the clocks” av W. H. Auden. Jag veeeeeeet den är jättevacker, men påtagligt… ”begravig”.
    Sara: ‎”Pour away the ocean and sweep up the wood, for nothing now can ever come to any good” säger ju inte direkt ”leva lyckliga i alla dagar”…
    Drama: ‎*Fniss* If I were a boy….

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 615 andra följare

