Unga tjejer alltså: Mona Hammouds bästa citat; (från, ni vet, då…)

Min favoritcitat från Mona Hammouds intervju om medborgarskapstest i svenskhet; hon har säkert bättre citat från andra sammanhang.

  1. Språktestet är ju ett grundläggande syfte om man säger så för svenskt medborgarskap.
    Spännande felsyftning. Vi bör ha medborgarskap för att kunna språktesta folk? Inte tvärtom?
  2. Angående satsdelar: ”Olle klappade hunden. De tre första bokstäverna då?
    Goddag yxskaft. Och förlåt, men jag lovar det är enda om grammatisk terminologi.
  3. och då  man har valt att sätta  kvinnan, om vi pratar helt vanlig svenska, bakom köket,
    Fördomsfullt och irrelevant på kreativ svenska.
  4. Sen finns det här att vill man bli medborgare så ska man kunna det svenska språket samtidigt som man kan det innan oavsett om du är medborgare eller inte.
    så… överflödigt då?… Eller…?
  5. Det är inte så genomtänkt ifrån förb- det är väldigt genomtänkt, det är det,
    Nja, du hade nog rätt första gången…
  6. men man ska kunna uttrycka sig, man ska kunna tala som man tänker. Och att människan ska förstå dig.
    Sten, får jag presentera dig för glashus?
  7. Jag tycker det är mycket enklare med det här testet, det är ju en del… ”
    Sanningen. Enkla lösningar… och på tal om lösning:
  8. ”man finner bara den enda lösningen och det är svenskt språkkrav, för det är lösningen, i princip, till allting.”
    Den slutgiltiga lösningen. Nice.
  9. Angående delaktighet genom språkkrav:
    ”Kvinnor vet ju allt mer sina skyldigheter, så det gör ju så att dom kan gå - nu kom jag av mig.”
    Tur det. Att kvinnor vet sina skyldigheter.
  10. ”de sitter kvar där i det här lilla hålet. ”
  11. ”Och det är inte många som lär sig språket oavsett hur lång tid man har bott här och sen för att bli medborgarskap.”
    A. Misshandel av svenska språket, B. hur många är ”inte många”?
  12. ”vi lär oss språket samtidigt som vi senare går vidare i livet”
    Det låter som en stor sorg att ha blivit utsatt för svenska skolsystemet.
  13. ”vi behöver inte skilja på nationaliteten, varför anledningen att de ska få det här medborgarskapet är eller varför de ska få bo här”
    Så asyl… anhöriga… arbete: irrelevant ?
  14. ”Ptff! Jag kan lära mig dem samtidigt som de lär sig dem.”
    Go Mona! Go Mona! Go Mona!
  15. oavsett hur lång tid man har bott här så är det faktiskt folk som inte har kunnat det här språket, eller,  ingen som har lärt sig det här språket, då.”
    INGEN?!?
  16. ”visst, många svenska medborgare kan inte de svenska grundlagarna, men samtidigt så lär man sig dem under sin uppväxt och så vidare, så har man dem där, man vet ju sina skyldigheter själv och det är så vi vill ha det.”
    Många kan dem inte, men man kan dem. Fast inte just hon då.

Jag är ond; Jag skrattar åt Mona men jag upprepar: bara hon LÄSER PÅ så kan hon bli en tillgång för Folkpartiet. Hon nämnde skyldigheter 5 gånger.

För övrigt; Är det nån mer än jag som tycker Kissie är en  manipulativ pro-ana offer-kofta utan sinne för proportioner i det här inlägget? Expressen. Ta det som en komplimang.

Angående polisen som sa till BlondinBella att lägga ned sin blogg (avstå en del av sitt arbete);

Ja, det är samma sak som att säga till en tjej att ha jeans istället för klänning för att inte bli våldtagen. Det är ju uppenbart att det där är en person som låter sin avvikande sexualitet gå ut över tjejer för att de är tjejer. Jag menar, BlondinBella: Hon är ju knappast provocerande, varken personligt eller bildmässigt. Hur välanpassad kan man bli. Såna typer har säkert missbrukat sin mänsklighet för att tracka tjejer i skolan, på jobbet, på Ica, var som helst. Han skulle göra det mot folk i burka med. Och att som polis lägga ansvaret för brottet på offret kan ju knappast minska antalet brott i samhället.

Sen att jag inte riktigt delar hennes filosofi i allt, är en helt annan sak. Hon verkar schysst.

13 augusti, 2011. Alliansen, anonymitet, brott, demokrati, Internet, jämlikhet, Lista, Nyheter, ord, politik, Samhälle, Uncategorized, våldtäkt.

Lämna en kommentar

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 566 andra följare

