Crash test dummy

Nu får han kärleksbrev från kvinnor | Nyheter | Aftonbladet.

Det finns säkert kloka saker att skriva om farliga isolerade män och om kvinnor som tänder på dem, men sanningen är att jag inte känner till tillräckligt om sådana.

Skulle jag uttala mig om kvinnorna skulle jag tro att de dras till det obegripliga för att göra det begripligt… ungefär som att många av oss  tittar på deckare om ofattbara brott med förvissningen om att polisen löser gåtan och mördaren åker fast på slutet.

Men det som stannar hos mig är den här bilden. Och hur mycket terroristen och mördaren ser ut som en krockdocka. Ett plastigt tillrättalagt yttre i en töntig färgglad tröja.

29 augusti, 2011. Uncategorized.

5 kommentarer

  1. Paradigm replied:

    Jag skulle tippa att kvinnorna är lite samma slag som männen. Det är i alla fall i mina ögon något lätt psykopatiskt över att kalla sig Lady Dahmer. En del är nog också lite naiva och överdrivet omhändertagande.

    • Drama Online replied:

      Jag kan inte uttala mig om hennes skäl att ha valt det skärm-namnet eftersom jag inte känner henne men hon verkar smart, realistisk och modig som bloggare. Och det måste inte vara psykopatiskt, min man kallar sig Backstab och han har inga KNIVMÖRDARTENDENSER irl öht. Kissie verkar inte kyssvänlig och Ketchupmamman verkar bjuda barnen på annat än ketchup. Men vill du debattera hennes faschination av våld och brott så föreslår jag att du gör det på hennes blogg, http://ladydahmer.se/.

    • LADY DAHMER | en fantastisk blogg som alla borde läsa! replied:

      Man ska vara försiktig med att anklaga andra för psykopati. Då har man ingen insikt alls.

      Lady Dahmer har hängt med i elva år. Sen tiden jag var medlem på ett forum för de av oss som intresserar oss för seriemördare. Det fall jag är och var mest intresserad av var ju Dahmers och det tedde sig naturligt att jag skulle välja ett namn som anspelade på det.

      Du kan med fördel läsa mer om det här i min blogg. Där kan du även FRÅGA hur det ligger till istället för att anta saker om min person som kanske inte stämmer med verkligheten. Människor är komplexa. Man ska passa sig för att döma ut dem helt innan man gett dem en chans.

      • Paradigm replied:

        Jag har inte anklagat dig för att vara psykopat jag har sagt att ditt val av namn på bloggen är ”lätt psykopatiskt”. Det är en stor skillnad. Och att gå därifrån till att jag dömer ut någon är också en ogrundad slutsats. Däremot tror jag att det kan finnas likheter i personlighet och tog Lady Dahmer som ett exempel. När folk tar en känd persons namn så är det vanligen som en hyllning. Det är så det kommer att uppfattas och det måste du rimligen känt till när du tog namnet.

      • Drama Online replied:

        Jag är förälder, jag gör i allmänheten stor sak av att skilja på person och beteende, men eftersom termen ”psykopatisk” handlar om beteende tycker jag att det är hårklyverier i det här fallet. Eller vill du det ska tolkas annorlunda? En psykopatisk handling gör ingen psykopat, liksom en svala inte gör någon sommar? Jag håller alltjämt dörren öppen för att man kan faschineras av brott, våld och psykopati utan att själv vara ”av samma skrot och korn”. Jag blir ju liksom ingen fotbollsstjärna av att tycka Ljungberg är het, liksom jag inte blir SDare av den tid jag lägger på dig, mitt eget hustroll ;-). Sen kan jag tycka att det KAN vara farligt eller korkat för vissa tjejer, men lady Dahmer är jag inte orolig för. Inte heller min kristna kollega som deltog i projekt som besökare för ensamma fångar.

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 565 andra följare

