Fabulous lördag

God morgon, honey-sweetie-darlings.

Så, jag har varit lite deppig i några dagar, av inget skäl alls. Jag har funderat på om det är mörker, kyla, virus, hormoner, taskigt blodvärde, men jag har liksom inte haft lust med några av mina vanliga upp-piggningsförsök, inte choklad, böcker eller nåt alls.

Igår drog jag till kringelstan med en chokladtårta efter middagen med mina välartade barn och min fantastiske make.

Det var en teaterkompis 24-årskalas och det var absolutely fabulous, det var så otroligt skönt att sitta där bland alla kreativa vackra människor. Det spelades gitarr och sjöngs allsång och det lät rent, bara en sån sak. Och det var efterrättsbuffé och det var frågesport, och allt var väl i världen. Så jag drabbades av en en känsla av tacksamhet för alla människor jag har i mitt liv. Som teatermamman, som jag så gärna speglar mig i, som är så klok, så klok. Alla vänner som ytterst tålmodigt lyssnar på mina anekdoter. Och alla andra. Födelsedagsbarnet själv är en smart trevlig begåvad gorgeous läkarstudent. Med gitarr.
Suck it, bitches, I’m doing OK.

Så, nu ska jag bara se till att städa hela huset, erbjuda mina barn en meningsfull barndom och lära mig spela gitarr.

Och fabelns moral är nog att om choklad inte längre funkar bör man ge choklad till andra.

Uppdatering: Gitarren är stämd. I’m awesome.

16 oktober, 2011. Uncategorized.

Lämna en kommentar

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 565 andra följare

