”Hur vet man om en tjej vill ha sex”

Det var en av sökningarna som gjorde att nån kom hit till min blogg.

Jag tyckte det var rörande och upprörande, roligt och sorgligt och värt ett ordentligt svar.

Det korta svaret: Fråga.

Av två skäl, ett, det är mest effektivt. Och två, vi bygger en bra mycket hälsosammare kultur om vi pratar om det, om när vi vill och när vi inte vill och vad vi vill när vi vill.

För om vi skalar bort tabun och spel om hur vi vill verka så vill nästan alla tjejer och killar ha sex ibland. Och ibland inte.

Det går att fråga flirtigt. Och sexigt. Jag skulle inte rekommendera att knalla runt och fråga alla du möter. Du skulle förmodligen få napp så småningom, (och en del skäll) men det signalerar tyvärr att du INTE är särskilt intresserad av vad hon vill.

Det blir lättare att se och märka och prata om ju bättre du känner henne. Träna på att flirta, så märker du mer och mer. Leka, lyssna, fråga. Lycka till!

P. S. Hoppas hen kommer tillbaka… Jag är lite stolt över att ge läsaren vad läsaren vill ha, här nu.

Uppdatering: Jag kommer inte att ha sex med dig bara så att du vet : så sa jag inte på min tid. Ganska fånigt sagt. Lite taskigt. Och så definitivt.

Jag är plötslig glad att jag var singel i en ärligare och kanske slampigare tid och plats. Jag hade varit körd på Stureplan.

3 januari, 2012. Uncategorized.

6 kommentarer

  1. Mia* replied:

    Bra svar! Fixar du bara länken så blir det perfekt (det saknas ett litet kolon). :) Det vore för övrigt intressant, slog det mig, att läsa mer om hur det var på din tid, men jag har en viss förståelse för att du kanske inte vill skriva om det. Själv skulle jag inte vilja det i alla fall.

    • Drama Online replied:

      Nu ska länken funka! Tack!

      Jag brukar tänka att det jag publicerar ska hålla för att mamma, chefen och min son läser det. Och jag är inte säker på hur mycket warstories de sistnämnda två skulle palla.

      • Mia* replied:

        Det låter som ett ganska bra rättesnöre när man inte bloggar anonymt. Well, du kanske kan dra några av historierna i den fysiska verkligheten – det kan ju finnas en chans att vi ses någon gång. :)

      • Drama Online replied:

        :-) ja, kul!

  2. Paradigm replied:

    Inte för att jag själv frågat men det känns som ett klockrent sätt att förstöra stämmningen; lite som att lämna in en ansökningsblankett i tre kopior. Såvida man inte är vänner med fördelar förstås; då funkar det kanske.

    • Drama Online replied:

      Nä, precis! Jag tvivlar inte på att det det förekommer, men jag känner inte igen det och tycker det verkar kontraproduktivt. En del tjejer använder det kanske som en manipulation, nån slags retsticke-taktik, ungefär som när ”the game” kom och alla killar skulle börja komma med förolämpningar.
      Jag fattade inte; jag bara gick därifrån! :-D (Vad måste jag ha missat !?!)

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 615 andra följare

