Söder och Eurovision-kossan

Kom nu små barn, så  ska vi lära oss hur man är en SD:

 

  1. Man hittar nåt att gnälla på. Man behöver inte kunna särskilt mycket om det eller nåt, man bara gnäller. Gärna komma med felaktiga ekonomiska siffror inbakade i smeten.
  2. Sen låtsas man att ens vindögda åsikt representerar nån mer än sig själv, ett parti, en grupp: helst ett helt land. I extrema fall: Europa.
  3. När nån säger emot, ropar man censur, åsiktsförtryck och heliga kor.
  4. Och sen antyder man att det är invandrarnas fel.

Färdigt!

Det är så en SD gör när de ”breddar politiken”. En som kan det här Björn Söder. Han ÄR en SD.

Och sen på twitter skriver han att han inser att ESC är en helig ko som inte får kritiseras. Ungefär som mångkulturalismen alltså.

(Jaha, så var det med det där att utomeuropeiska invandrare är svenskar om de är tillräckligt assimilerade och nyttiga.)

För övrigt var Loreens låt inte min personliga favorit, jag tycker den tar energi från mig snarare än ger energi, men den har uppenbarligen hittat rätta tidsandan och jag gillade den suggestiva stämningen, det proffsiga numret och innehåll som handlade om nåt annat än sex för en gångs skull. Allt utom MC-hammer-stegen i början av numret. F’låt.

 

För övrigt är det mors dag. Min mamma jobbar på förlossningen. Jag är väldigt stolt över henne, hur hon med erfarenhet och proffsighet sprider lugn och förväntan.

För den som är lite solidarisk med kvinnor, (och framför allt mammor, eller för den delen barn) runt om i världen så kan man till exempel idag, köpa en förlossning i Afrika. På sjukhus. Det är då via läkarmissionen.

Tycker jag låter som en optimalt bra idé.

För övrigt går mina tankar till de mördades anhöriga och överlevarna efter skjutningen i Hyvinge.

 

27 maj, 2012. Uncategorized.

Lämna en kommentar

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 615 andra följare

