åttio-talet attackerar

Det finns en tumregel som säger: "hade du det på dig förra gången det  var modernt, ska du förmodligen INTE ha det denna gången." Har ni hört den?

Jag antar att man är rädd för att se kvinnor klädda som fel generation. Fast när det nu kryllar av MILFar och pumor och karriärbrudar tror jag inte den regeln har nån framtid.
Förutom att det är otroligt glädjedödande, och främjar en massa onödig konsumtion, så tycker jag inte riktigt att det stämmer. 
Sextioårs tanter i mods-outfits… Kloka kvinnor mitt i livet i långa galna sjuttiotalsklänningar… Bara vackert.

Men; nu kommer åttiotalstrenden. Jag var med då. Jag hade cykelbyxor och converse och axelvaddar.
Det känns inte så himla nytt, men helt okej. Jag kan kanske låta mig lockas av stilett-klackar och färgad mascara också, vilket jag aldrig fick eller vågade på den tiden.

Men jag måste ändå inlägga min protest. Mot de där sparkdräkterna. Haremsbyxorna var alltför fula redan då. Ta ställning, för tusan, Välj! Byxor är okej, kjol är okej, men både ock och ingetdera ser bara ut som om man planerat föda barn utan att sluta hacka potatis. 

23 mars, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

