Sånt jag tycker

Ängsligt går jag allt som oftast runt och undviker att tycka saker.
För att man ska vara snäll.
Och för att man ska stå för vad man sagt. Forever and ever.
Nu skiter jag i det. Så här kommer en massa saker jag tycker. Åtminstone tills i morgon.

1, Persbrandt är sjukt överskattad. Framför allt som sexsymbol. Och som skådis. Och som Gunvald Larsson.
2, Caroline af Ugglas är så bra, så bra, fast alltid en liten aning pinsam.
4, Jag är så fantastisk att det är konstigt att jag inte är kändis. Eller rik.
5, Koriander är olämpligt som människoföda.
6, Ibland skulle jag föredra att vara varannan-veckas-mamma.
7, Jag tror jag gör en större del av hushållsarbetet än min partner.
8, Religiösa samfund borde inte ha vigselrätt, bara välsignelseakter.
9, Det här landet är för kallt för att bo i, och den som en gång kom på idén borde få kompani-spö, men han lär ha frusit ihjäl sedan länge.
10, Det finns ingen korrelation mellan "naturligt" och "bra". Naturligt är knappast ett argument för nåt.
11, Björnen i den danska reklamfilmen för leverpastej är skitrolig.
12, Animerade växter som slingrar sig är läskiga.
13, Mia och Klara är intelligent humor, det är helt enkelt inte alla förunnat att förstå och ha den emotionella styrkan att uppskatta.
14, Alex Schulman är det inte mig förunnat att förstå och uppskatta.

24 mars, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

One Comment

  1. fia_off_stage replied:

    Vilken rolig lista! Jag håller med punkt 8, även om det inte är PK.

Kommentera

Trackback URI

