Laddad

Jag har haft ett sånt där utvecklingssamtal med min chef idag.
Vi hade en skakig start, men jag börjar mer och mer inse att han är en rätt cool och lyhörd kille ändå.
Jag är så j*vla bra. Och det verkar som om han för tillfället delar min åsikt. Jag är så glad, så laddad, så stark!
Jag är inte bara en "clever person" utan även mer seriös och ambitiös "än man först kan tro".

Det var faktiskt en sak som kändes lite konstig. Eller oartig, snarare.
Han frågade mig om jag var gravid. (Kanske inte så lyhörd i alla fall…)
Det hade väl inte han haft med att göra i så fall?
Vad säger ni, får man fråga det? Är det jag som är kinkig? Borde jag banta?
(Om det inte är till sin partner. Eller sin omyndiga dotter. Eller sin patient om man är läkare som skriver ut medicin)
Jag trodde folk berättar det om de vill att man ska veta.

I alla fall är alla problem utmaningar, och misstag är möjligheter. Solen återvänder. 

30 mars, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

One Comment

  1. fia_off_stage replied:

    Jag tycker att det verkligen var fel fråga att ställa. Om du vore gravid så skulle ju du berätta det för honom minst 2 månader innan, som man ska enligt lagen. Annars kan väl han utgå ifrån att du INTE är gravid. Vilken fråga! Nej, är du skulle jag svarat…

Kommentera

Trackback URI

