Barnkalas

Det var ett kalas-kalas.
Mellan 9 och 2 diskade, handlade, bakade tårtor, mixade, pyntade jag och bytte om. Och struntade i att städa.
Jorå, sju sorters köpe-kakor, jag kan minsann shoppa som en äkta husmor.
I efterhand kan jag inse att jag nog gick lite överstyr, där… de var nästan orörda… men det gick åt bullar, smoothies, hälften av våra två tårtor, varmkorv.
Mellan 2 och 8 kalasade vi. Åt onyttigheter, lekte, körde radiostyrda bilar, åt mera onyttigheter, fotade, hade skattjakt, grillade, åt mera onyttigheter, såg på dvd.
Det var lite friskt där i trädgården på baksidan men soligt och full fart på hela bandet med ungar.

Jag är kanske trött efter allt det där roliga. Eller det oroliga, över varslet på jobbet. Eller förkyld, eller stressad eller migränig.

20 april, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

