Mode

Inspirerad av Örjan, the mjukis-bajkörr with the babyblue HD, (jag har för övrigt ingen som helst aning om han har kvar sin blå maskin eller om den är utbytt men, men… ) tänkte jag mode-blogga lite, jag var nämligen supernöjd med mina kläder igår.

  • Vita ballerinaskor. Från barnavdelningen givetvis, men de har tjänat mig troget, ända sen förra året, så troget så jag överväger att köpa ett par nya, nästan likadana.
  • Vinröda tajts. Vinrött är en skön färg.
  • En blå, krinklad klänning. Från HM för några år sen. Såg på aftonbladet att prinsessan Madeleine faktiskt hade en likadan, fast vit. Men blå är ju mycket mer praktisk, gubevars. Egentligen hade jag velat gifta mig i en vit sån klänning, men mitt hippie-picnic-borgerliga bröllop blev inte riktigt av… det blev Barbiefluff istället. Dessutom var jag redan gift när jag köpte den.
  • En grå, vid kjol under klänningen. Bara en liten mönstrad kant stack fram. Men det blev mindre genomskinligt och mycket varmare. Smock i midjan, så den är jättemjuk och skön, fast lite svårstruken. Den fick jag när jag fyllde år för några år sen av min mans systers fästmans brors familj.
  • En träningstopp som en gång var vit, men nu mer åt det grå hållet, för att minska urringningen, som jag ärvt av min coola kusin, hon som var/är hästtjej, fotbollstjej, aerobicstjej, wag, tvillingmamma, nykterist och rent allmänt snyggast, justast, starkast och bäst i universum. Ja, alltså det är toppen jag ärvt, inte urringning. Fast möjlighten finns att vi båda ärvt boobsen av min farmor, dvs hennes mormor.
  • En ljusgrön mocka-kavaj. Köpte den till yngste sonens dop, så det måste vara två år sen. En till favoritfärg.
  • En sjal. Jag har fått den i present för länge sen, men nu minns jag inte av vem, det är en champangefärgad nät-sak med långa fransar.
  • Ett silver-äpple i ett halsband, som jag köpte på ett tupperware-typ-party hos min mans kusin. Det har legat i tre delar ett tag, för jag kunde inte låta bli att kolla hur det så ut inuti, men nu är det helt igen.
  • Givetvis mitt nya fina "naturliga" smink, det som tog Göteborgs-semester utan mig occh återbördades av en vän och en kollega.

Jag har nu insett, att detta att hålla mig påklädd är en teamwork.

30 april, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

