Borde tycka något.

Jag borde tycka något…
Kanske om att Carl Bildt lackade ur i ett telefonväkteri i radio. Men jag förstår honom. Han verkar vara rätt klipsk och ganska mycket, men inte alltför pragmatisk, det är synd att han har fel. Rent ideologisk alltså. Om jag gjorde en politisk allstar-regering skulle han få vara med.

Eller om alla-singeltjejer-borde-hålla-på-sig-i-juni-idén… Hon påhittaren hade sagt att "könsrollerna finns där ute, vare sig vi vill eller inte." Säkert? Var? Jag personligen inte träffat på just de där könsrollerna. Mina killkompisar och romantiska intressen har aldrig varit one-night-stand-jägare. De har varit mer taktiska än så, de har velat ha fast tillgång. De har velat ha kossan trots att, eller på grund av att de smakat mjölken. Eller helt enkelt jussta killar. Med känslor. För mig.
Det kanske är olika kretsar, med olika koder och kulturer. A new breed of men.

Men för all del, om det inte funkar för en, om man vill ha en förändring, då kanske det är lönt att testa nåt nytt… Fast jag tror det är mer taktiskt att leta rätt på en av de där långsiktiga, jussta killarna än att spela spel och göra sig till för en av de sunkiga.
För den skull menar jag inte att man ska "ställa upp" så klart… utan bara att jag bara önskade att tjejer väljer att ha sex baserat på att de vill ha sex, inte på att de vill ha pojkvän… Bli lite själviska…
Det har alltid funkat för mig.

För övrigt; The Black Ascot; roman i Blogg-format; f************n att nån annna hann före!!! Jag måste FAKTISKT börja genomföra mina kreativa idéer på en gång. För övrigt är det både spännande och skrämmande, den här leken med formaten, pr-jippon i form av anställnings-annonser osv, osv.

4 juni, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

