För Drama Online, i tiden. Ständigt i tiden.

Några rader om det där med festival och barn.
Jag tror de fixar det, föräldrarna. Jag minns inte om brorsan var 12 eller 14 när han följde med pappa på Sweden Rock Festival. Men om de barnlösa vill känna sig radikala, farliga, syndiga rockers, kan ju folk inte ta med sina brats. Spädisar i rockatots med hörselskydd sabbar den bilden effektivt. Jag tror inte detta har varit nån issue förrän nu. Det känns så modernt, och töntigt. Så typiskt välartade sjuttiotalister som vill satsa på projekt barn, fast inte ge upp sina gamla intressen… Vi ska förmedla dem istället.

Ibland känns det som att hela livet har just mig, som målgrupp. Till valet flirtades det med två grupper, småbarnsföräldrar och villaägare. Hoppsan! När jag skulle gifta mig var det en bröllopsboom utan dess like och nio månader senare är föräldraskap den stora trenden.  Och hus och trädgård…

Det flera möjliga förklaringar…
– Jag är med i Truman show. You’re all actors.
– Marknadsföringen är skickligare än jag tror på att hitta sin målgrupp och styra utbudet.
– Jag styrs mer än jag tror av det som för tillfället intresserar mig.
– Jag är så jäkla ordinär att jag blivit det ultimata genomsnittet, typvärdet av allt, en ärkesvensson.

Har haft en härlig kväll. Turkisk slottstek, turkisk lejonmjölk, spådomar i turkiskt kaffe och sydafrikanska historier… Soft.
Jag är nog rätt bra på det jag gör just nu.

4 juni, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

