Ett embryo till en pjäs

Första mötet på "Vakter! Vakter!" igår. En tapper skral skara.
Och en något försenad intervju med länstidningen. Har ingen aning om vad jag sa. Jättekul att bli fotad.*ego-ego*
Jag som inte "vill bli nåt". Som håller på som hobby. Bara.
(Tack goa vänner som tog hand om början på mötet. Owe you big-time)

Jag fick bara ett par repliker från vissa… men det finns något där…
De är bra.. Små korn av talang och personlighet att ta vara på.

Och manuset är bra. Nöjd. Pratchetts text, hans vändningar, hans karaktär, går fram, i talad och svensk form. Och haltig uppläsning.

Jag har varit nervös över åtagandet. Tänkt att jag var för ung och dum för att fatta ansvaret förra gången jag regisserade.
Nu har jag insett, att det var samma sak förra gången som denna, jag gör det inte ensam, det GÅR inte att göra det ensam.

8 september, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

3 kommentarer

  1. vargen replied:

    Det där låter hur coolt som helst. Jag är ett stort fan av Pratchett och Vakter! Vakter! är en av mina favoritböcker. Väldigt nyfiken på resultatet. 🙂
    Lycka till!

    • dramaonline replied:

      vakter sökes…
      Vad roligt! Du är inte skådis eller så….? Eller när en dröm? Eller åtminstone kan peta din själs älskade i min riktning?!

      • vargen replied:

        Re: vakter sökes…
        Jag pluggade drama på gymnasiet (med högsta betyg) och har spelat rollspel av och till i 20 år. Och jag skulle såååå gärna spela med i den pjäsen… Men. Jag har alldeles för mycket annat just nu. Det skulle inte funka, tyvärr.
        Jag har petat lite grann, men hon har också för mycket. Tyvärr.

Kommentera

Trackback URI

