Ont

Det var nån netikett-guru som skrev en lista i en tidning på vad som var alltför privat att ta upp på facebook.
Pruttar, skrev han. Och sex. Och hälsa.

Funderade på att förklara för honom att de som tar upp pruttar eller sex på facebook tror inte att det är god etikett. De tar upp det FÖR ATT det är mot etiketten.

I alla fall, här kommer min hälsorapport: Jag har så ohemult ont i magen!!! Så ont, så ont.
Säkert bara pga att jag inte hann med middag innan repet.

Så ont, så ont, så om jag haft en bäbis i magen (som jag vet andra som har) hade jag åkt till sjukhuset, fastän jag fattat att det med 99% säkerhet bara är en fis på tvären eller nåt annat ofarligt.

Hittills har det ämne som varit mest kontroversiellt i statusraden varit "Idol".
Från vem som inte borde åka ut och varför, till hur folk kan titta på något så cyniskt, själlöst och omusikaliskt över huvud taget.
Fint och fult. Overklighetens mot verklighetens folk. Rockpoeten mot publikhoran.

12 oktober, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

3 kommentarer

  1. dramaonline replied:

    bättre
    inte ont längre. Så ljuvligt.
    Kan vara köttfärslimpan.

  2. fiskben3 replied:

    Nötter!
    Ett tips: Ha Alltid en påse nötter el.dyl. i väskan. De håller sig i typ flera år, så de kan ligga där tills den gången man insett att mat inte är något man kommer att få inom rimlig tid.
    Jag måste alltid äta regelbundet, annars mår jag hemskt dåligt (och alla andra runt omkring mig 😉 ) och den där påse med nötterna har räddad mig många gånger.
    Nej, om man skulle gå och lägga en kabel.. 😉

  3. fia_off_stage replied:

    Skönt att du mår bättre! Sympatismärtor? Jag önskar att jag hade ont i magen. Skitont. Men det har jag inte. Den bara finns där som en stor medicinboll.

Kommentera

Trackback URI

