Panik hos sjungande Fatime

Har varit hos tandläkaren. Hon är väldigt trevlig. Faktiskt så trevlig så jag undrar om hon döljer nåt.
Men jag är väl inte superfallen för att lita på tandläkare generellt sett. Inte deras fel.
Hon sjunger också. Inte alltid helt rent. Men trevligt.
Idag berättade hon att hon hade ett linne under scrubs-tunikan som hon tvättat med ett nytt sköljmedel.
Tandsköterskan fick lukta på henne. Hon ville också ha sköljmedel.

Ska det vara så? Ska tandvårdspersonal lukta på varann och yla "Candle in the wind?"
Ska de inte vara farbroderliga, distanserade och sådär proppfulla med latin och kunskap så deras tunga huvud hänger ner mellan deras spända axlar? Örnblick och ego i vit rock. Inte foppatofflor…

På tal om yrkesroller: Då och då, tämligen sällan, dyker det upp en "tech-writer" i nån tv-serie. Det gjorde det igår i "House".
Han var en fullständig enstöring. Gick aldrig ut. Hmm, påtalig diskrepans mot verkligheten.

Fick bedövning, (smärta gör mig ännu räddare, så jag tar alltid bedövning) och fick genast kvävningskänslor. Kändes som att jag inte fick luft. "Jag såg att du var på väg mot dörren" sa sköterskan.
Med korta avbrott gick det alldeles utmärkt.
Så jag har bestämt mig för att den här tandläkaren är bäst i världen.
När allt kommer omkring var det ju den andra sorten som skrämde mig från början. 

Nu sitter jag hemma med mina kvävningskänslor och försöker skjuta upp att laga mat.

11 november, 2009. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

