Urpumpad

Jobbet var faktiskt idag helt och hållet ostressigt idag. Det händer nästan aldrig. Alltså, det är aldrig nånsin stressigt på det där akuta sättet, det där ambulans-sättet eller ens dagis-sättet, jag har stora möjligheter att bestämma över min egen tid.
Men det är hela tiden stressigt på det där tidsoptimistiska långsamma kontors-projekt-sättet. Utom idag.
Perfekt när jag var däckad hela dagen igår.
Jag kunde omöjligt göra något på de projekt som är stressiga.
Men det fanns saker att göra.
Så jag var glad. (Trots förkylning och sånt.)

Sen var det rep, och det fanns folk där, det hände saker, det fanns lösningar. Det var roligt, det var strukturerat, om än ansträngande.

Sen missade nån en pendel, så jag blev kvar lite längre, kom hem till en själs älskade som inte uppskattade den sena ankomsten, och haft otur hela kvällen.

Sena kvällar är inte optimalt för halsont och huvudvärk. Så nu darrar, flåsar, snörvlar och hostar jag och försöker övertala mig själv om att det är okej att äta glass.

Skulle vilja skriva något intelligent om Reinfeldts uttalande om Burka, men det enda som kommer ut är att det är den klädseln jag skulle välja om jag skulle råna en bank.
Detta har absolut inget att göra med det fåtal kvinnor som bär burka eller med faktiska och statistiska bankrån.
Det är bara jag, det. Naturlig maskering. Som smälter in. typ.
Och ett villospår.
Polisen skulle ju lätt övervaka vem som sänder pengar till mellanöstern och inte vem som bygger dubbelgarage och köper Wii balance board.
I’m just saying.

1 februari, 2010. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

