Vinter-kräkis here we go again!

Jag har ingen utarbetad rutin för det där, att avbryta en idyllisk sagostund med att rycka böcker och sängkläder undan kaskadspyor.
Ej heller att två timmar senare behålla fattningen när nästa unge vaknar upp täckt i kräks och helt tappar tankeförmågan.
”Åh, stackars älskling, gå in i badrummet så kommer jag och hjälper dig av med pyjamas- Nej, inte klättra upp i sängen, gå in i badrummet, vi ska ta av de äckliga- NEJ spring inte iväg! IN I badrummet med dig! Nej! Inte Soffan! Badrummet! Nu! Av med kläderna! Nej, mamma är inte arg…” Jag ljög. Liiiite. So would you.

Man får ständigt nya och spännande sätt att öva sin ödmjukhet på som förälder.
Min tolerans för fläckar är skyhög, jag ser dem inte längre. Stök är mitt ständiga dåliga samvete. Alla jäkla blöjor klaras av med att tänka intensivt på nåt annat.
Men kräks har jag ännu inte lärt mig tåla. Huset är för stort att skrubba rent i natt, så det fick räcka med barn, mig, säng, sovrumsgolv och toa. Bara för att få det sluta krypa innanför skinnet.

Lättja to the rescue.

3 februari, 2010. Etiketter: . kräks, Uncategorized.

One Comment

  1. Sara replied:

    Min enda utarbetade rutin går ut på att vara två – en som städar och en som tar ungen. Vad som händer när båda kräks samtidigt har vi inte behövt utforska ännu, tack och lov. Jag skulle nog satsa på att sanera barnet först. Sängen går ju liksom ingenstans…

    Stå på dig!
    Kram Sara

Kommentera

Trackback URI

