Tjuvlyssning: deltävling 3

Det här är nog deltävlingen som gäller. Dödens grupp, om inte hela melodifestivalen känts ljum och oengagerad i år. För nu finns det refränger.

Alcazar: Headlines
Går nog vidare. Jag har aldrig tagit dem till mig. Men låten verkar effektiv.
Johannes B: Tonight
Rätt bra. Om han kan hålla tonen.
Elin Lanto: Dr Doctor
Bra nog. Fixar genren.
Erik Linder: Hur kan jag tro på kärleken?
Snaaaaark. Klassisk schlager dock.
Getty Domain: Yeba.
För obegripligt för mig, och kanske för många andra. Men kanske kul på scen?
Timotei: Kom
Nja…. Lite ”drängarna” eller? Går nog inte vidare, trots en trallvänlig refräng.
Darin: Out of my life
Öuuum. Jag hör inte storheten jag läst om, men kanske det handlar om karisma. Men visst går den vidare.
Crucified Barbara: Heaven or Hell
Jag brukar såga hårdrockslåtar i det här sammanhanget: Men detta är förvånansvärt bra. Jag menar; Lite refräng. Lite känsla. Beror på numret, men andra chansen borde de väl fixa?

19 februari, 2010. Etiketter: . melodifestivalen 2010.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

