Alliansens logga

Tänkte skriva ett navelskådande inlägg om min politiska hemvist; Men det här är skojigare.
Har ni sett alliansens nya logga?

Ungefär:
ALLiA
NSEN

Jag KAN bara inte tänka bort utläsningen:
Alla?
Än sen?

I’et kryper ihop och gömmer sig, och N står först så även med minimalt med sms-språkserfarenhet blir det n, en, som låter som än.

Som replik på ”Alla ska med” från förra valet.
Det är ju jätteroligt: Vi skiter i alla.
Jag antar att om deras politik ska matcha loggan kan vi förvänta oss ytterligare uppluckringar av skyddsnätet för de svaga i samhället. *kommunist-hornen växer ut*.

P.S: Kul om samma ämne

16 mars, 2010. Etiketter: , . Alliansen, politik, Uncategorized.

7 kommentarer

  1. Sara replied:

    Det var riktigt roligt! I klass med sossarnas, som ser ut som profilbilder på Bert Karlsson och Ian W. Men det var ju ett annat parti.
    Alliansen gör det sannerligen inte lätt för en gammal ljusblåliberal som jag att hålla lojaliteten vid liv…

  2. Caroline replied:

    Jag tror inte Alliansen kommer långt i valet i höst, turligt nog. Deras nya så kallade logotype gör ju inte saken bättre heller, hade de inte viktigare saker att lägga pengar på en en ny ful logotype som dessutom riskerar att bli väldigt svårläst av många?

  3. Evergirl replied:

    Det där var roligt, jag har själv funderat på hur man liksom skulle läsa ut den, och det där var klockrent!

    Fast färgen är ju rätt. Orange är ju nästan rött – precis som alliansen. 😉

    (Halkade in här via Mittegetjavlanarnia)

  4. bloggfarfar replied:

    Den här loggan säger mer om vad det handlar om:

    http://blogg.vk.se/pomos/2010/03/15/allians-at-rika-162374

  5. Erik Rune replied:

    Jag tycker att loggan ser ut som ”Albanien”.

Kommentera

Trackback URI

