Vakter slut, vackert slut.

Så det var det. Nu är det slut.

Under första föreställningen idag så släppte ett gångjärn i vår vikbara kuliss. Skådespelarna stod bakom och höll krampaktigt upp väggen till pausen.

Vi hade en turbo-avslutningsmiddag där emellan och en kramig uppvärmning, sen körde vi för fullt. Det var en jättehärlig publik, och alla var taggade. Alla sista-föreställningsbus hölls kort.

En skådis gjorde illa en tå, men annars var det topp.

Ögonblickligen gled det över i en alldeles överjordisk avslutningsfest. Ljusteknikern körde en eldshow utanför teatern, vi tog några gruppbilder. Då kom ett järnrör flygande! Vi vet inte varifrån eller varför.

Eftersom vi spelade musik med öppna dörrar kom tre patrullerande poliser på besök, med tre av de bredaste leenden jag sett. De såg väldigt party-sugna ut. (Det var ändå tur att de inte dök upp en stund tidigare, när vi jagade en av skådisarna med latex-vapen, över gradängen, för att han slog upp en låtsas-förlovning.)

Jag avslöjade min secret agenda, den alternativa tolkningen, och det sjuka var att jag inte hann säga många ord innan Steff avbröt med exakt samma tolkning: antingen är vi seriöst synkade, eller så var den mer uppenbar än långsökt. 

Det finns några små trådar för framtida projekt, men inget konkret, och jag är inte ”teater-mätt”. Inte det minsta, fast jag borde.

Och de ljuvliga, begåvade människorna, de sa så fina saker så jag smälte.

18 april, 2010. Etiketter: . Teater, Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

