Förbud mot Burka och Niqab i Belgien?

Belgien röstar om slöjförbud på allmän plats idag.

Skrämmande.

Jag vet, jag skulle inte släppa in folk som inte visar ansiktet om jag hade en bank. Och jag tycker det är otäckt att prata med nån, jag menar ha nån intill mig, som jag inte kan se mun och ögon på. Men innan ni slår mig med stora hyckleripinnen: En bank är inte offentlig plats. Och mina olustkänslor är mitt problem, inte deras. Och visst visar de flesta beslöjade kvinnor mun och ögon i alla fall?

Och så vill jag veta om detta förbud också gäller svensexekillen i skojig grismask, eller de som drar halsduken över nosen när det är -10ºC?

22 april, 2010. Etiketter: . anonymitet, Feminism, frihet, religion, Samhälle, Uncategorized.

2 kommentarer

  1. bloggare på icedaniel.se replied:

    Vi har redan maskeringsförbud i sverige. Skulle jag dölja mitt ansikte utanför Ullevi i Göteborg skulle polisen kräva att jag skulle visa ansiktet.

    • Drama Online replied:

      Där ser man. Tack för det. Men kunde man inte få vara lite hemlig förresten?

Kommentera

Trackback URI

