34

Sååååå, då verkar det vara dags för en fullständigt omogen ålderskris, så klart, få romaner har blivit skrivna, få världar har blivit räddade, under året som gått, och nu är jag äldre än Jesus sägs ha varit när han dog. Jag vet att det kan tyckas något överambitiöst att jämföra sig med Jesus, förstås. Barnsligt, barnsligt.

Men på det hela taget är jag förhållandevis nöjd med när min dödsångest kanaliserar sig i prestationsångest istället, det är enklare att ta itu med jobb och barn efter att ha legat sömnlös efter  plot-funderingar än efter att undra hur det känns att kvävas. Känns konstruktivt.

På tal om räddade världar har jag fått en idé, men den måste bearbetas en smula, hitta sin form.

Jag är något ambivalent för tillfället, fullständigt övertygad om min egen uselhet, men känner mig ändå cool, lugn, fri, stark, kompetent, öppen för nya idéer, ett sånt där grönla Tabula Rasa…

Så, ge mig en sekund, så biter jag ihop och bakar en smörgåstårta, istället.

2 maj, 2010. Etiketter: . Personligt, Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

