Pollenrapport

Bra sida, detta. Den slår vi på. I vanliga fall fnyser jag åt diagram med mätvärden som låg, medel, hög, men i detta fall är det okej, vi behöver bara en rekommendation.

Det aktualiseras av att dagispersonal inte får lov att ge mediciner. Så jag medicinerar barnet och åker till jobbet, med flaskan i handväskan. Om han skulle få reaktioner får personalen ringa mig på jobbet och så får jag åka dit och hälla i barnet mer clarityn. Och ja, jag medicinerar för säkerhets skull.

Jag misstänker också att barnet i fråga är fullt kapabel att medicinera sig själv. När han så vill. Speciellt om jag skulle lämna en singeldos där. Men så kan man ju inte göra. Min egen lilla ängel är ju ansvarsfull och förnuftig, men alla andras ungar är ju både klåfingriga och klantiga, det vet man ju.

P.S. Att försöka ringa på en telefon täckt i barn-clarityn är riktigt äckligt… stumma knappar, kladdig yta… men det luktar gott… som kolasnören…

4 maj, 2010. Etiketter: . föräldraskap, Föräldraskap, Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

