Micro-manic

Jag och Tools, kollegan, är som manodepressiva, fast i en högre frekvens.

Han går på varannan dags schema, jag tar mer två dagar i taget. Så eftersom det är två dagar sen mitt senaste depp-inlägg, så kan ni ju räkna ut att jag är sprittande av livslust.

Tänk att det finns brillianta människor som Cirkus Kiev och Jan Stenmark, och partypuffen och spexdockan och Nobby-tjejen och målar-mamman som jag snart ska börja spåna teater med igen och Ugglan och kidsens coola förskolärare.

Fika på uteserveringen:

Det finns sex stolar och sju fikare.

Konsulttomten:

-Men vad gör vi med A*****?

Spexdockan:

– Vi lägger honom under bordet.

Jag:

– Nej, vi lägger honom på bordet!

C:

-Och sen äter vi sushi från honom!

Jag:

-Det glädjer mig att vi tänker lika!

Spexdockan:

– Om vi gör det, kan jag få en plats vid huvudet, tack.

Konsulttomten:

– Jag ångrar att jag sa nåt.

19 maj, 2010. Etiketter: . Uncategorized.

2 kommentarer

  1. Sara replied:

    Så hur gick det?

    • Drama Online replied:

      Vi skrinlade hastigt planerna och bytte ämne när A***** anlände. Sen försökte fem av dem få mig att fnittra genom att oskyldigt skjuta in ordet sushi under resten av fikat.

Kommentera

Trackback URI

