En ljuvligt tyst helgmorgon…

Skrotas och B4ckst4b är på fotbollsträning.

Morris och min bror sover fortfarande, de tar igen sig efter en sen och rafflande bordshockey-match i går kväll. Igår natt.

Jag läser ”Drottning-offret” av ”Hanne-Vibeke Holst”. Hon är en av de där som gör att man samtidigt drabbas av en längtan att skriva som en känsla av det inte behövs. Hon har ju redan skrivit det. Jag fick samma reaktion på Lars Winnerbäck och Lily Allen.

Funderar på att sätta på te. Ja, det gör jag nog.

Det är sol. Vi kanske grillar nåt idag. Kanske lirar boll, eller fixar fram ett kubb. Eller går ner till sjön och fikar, eller sticker ut och gör nåt kul, badhuset eller Tom Tits.

Eller så gör vi inte det. Bara hänger. Trädgården. Kolla på film. Spelar nåt spel. Det vore mysigt det med.

Glad att bror är här. Jag fattar vad han menar. Jag fattar vad han vill.Det går väl bra med alla andra också, det öär ju bara att fråga, men med dem man känner bäst bara flyter det på.

22 maj, 2010. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

