Eurovision

Visst, det går inte att tävla i musik. Visst, det finns mycket bättre musik på andra håll. Visst, det är smaklöst, kommersiellt och cyniskt.
Finns det nån mer än jag som tycker det är roligt ändå? Som till och med tycker det är roligare så? När det är smaklöst och glittrigt och uselt? Så mina komplimanger till lettiska Aishas språkmassaker, Serbiska Stankovics mystiska frisyr och Maltas fjäderfä.
Det är det det handlar om.

Småfolksindex indikerar att Grekland kommer att gå bra. För övrigt hade jag också bättre saker för mig . Och jag vidhåller att man inte missat nåt om man hoppar över semifinalerna. Speciellt inte första.

26 maj, 2010. Etiketter: , . melodifestivalen 2010, Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

