Sverige-demokraternas skuggbudget!

Sverigedemokraterna har släppt sin skuggbudget! Det tycker jag är lite kittlande. Man undrar ju vad de vill, de där som gärna hävdar att de är belagda med munkavle. Vilka radikala åtgärder vi kan vänta.

Jo, de ville gärna ”spara” på asylmottagning. Anhöriginvandringen. Det handlar alltså om att inte låta folk flytta efter sina barn eller älskade hit hur som helst. Splittra familjer, handlar det om, om vi ska tala klarspråk. Jobb ska man ha, innan man kommer hit, livegen ska man vara…

Men det mest spännande är att de vill återinföra ”allmän” värnplikt och rusta upp försvaret.
(Nåt säger mig att det fortfarande bara är killar de vill tvinga att vara soldater och inte oss väna tjejer, därav hopp-fnuttarna.) Det är spännande enbart för att de samtidigt vill dra tilllbaka vår FN-styrka. Annars hade det ju bara varit samma gamla rosenskimrande nostalgi.

Klargörande: Jag tar inte ställning för kvinnlig värnplikt, eller manlig värnplikt eller yrkesarmé, eller för  att vi ska bedriva krig ute i världen, jag försöker bara vara rak och rättvis med vad det är SD vill.

Det som detta vårt upprustade försvar av ditkommenderade slynglar ska syssla med är att ”skydda landets gränser”. Det tycker jag är roligt. Som om den svenska befolkningens intressen, kulturellt och ekonomiskt på något sätt vore begränsat till svensk mark.

Det är förmodligen gravt orättvist, men jag får bilder av såna där årslånga svensexegäng på gränspatrullering i Värmlandsskogarna. Stopp. Här kommer ni inte in.
Gärna ubåtsjakt också, det har vi ju inte fokuserat på allvar på sen åttiotalet.

Är detta inte lite, lite… passé? Är det verkligen invasionskrig som hotar oss? Jag menar…. OSS? Sverige? Några amerika-ägda industrier och mil efter mil av nedblåst granskog?

Jag rådde en gång sverige-demokrater, eller om det var nationaldemokrater den gången att bli lajvare, istället.
Jag hade fel. Jag ber om ursäkt. De är redan lajvare.

31 maj, 2010. Etiketter: , . politik, Samhälle, Uncategorized.

2 kommentarer

  1. Turbohasse replied:

    Häng med, häng med..

    Du hänger väl med…

    För här är vi,

    som hatar landsförräderi.

    Snart sitter vi i riksdagen, din femtekolonnare.

    • Drama Online replied:

      Ja, Usch vad jag hatar förräderi, speciellt de som säljer ut traditionella värden som som solidaritet och tolerans för importerat chauvinistisk dravel.

Kommentera

Trackback URI

