Modeblogg igen

hatar att leta kläder.

hatar att söka i ekande tomma lådor.

hatar att rota bland decenniegamla partykläder, reklamtischor och skidgrejer medan klockan tickar högre och högre.

hatar att överväga om nåt är tillräckligt rent, tillräckligt i rätt storlek, tillräckligt propert.

hatar att tvätt-generalen åkt till jobbet.

hatar att tvätt-berget antagit övermäktiga former, som en organism av strumpbyxor.

Så om nån träffar mig idag, i mamma-tröja och skrynkliga shorts; Be gentle with me; det finns en förklaring.

Mest av allt hatar jag att när jag, genom att uppbåda all min kreativitet och allt mitt tomt skvalpande omdöme, lyckats få något att hjälpligt täcka kroppen, måste jag göra om alltihop två gånger till, med kidsen.

(P.S. Ja, jag vet att det går att lösa med organisation; Vi gjorde inte det idag, så kliv ner från hästen, tack.)

4 juni, 2010. Föräldraskap, kläder, Personligt, tvätt.

One Comment

  1. Fia replied:

    Tack! Äntligen någon som är PRECIS som jag. Som inte har det pedantiskt rent, perfekt matchande kläder och faktiskt inte är bra på att ha koll på allt.

Kommentera

Trackback URI

