Speed-förlossningar

”De” (Forskarna, uhu) har hittat ett läkemedel för att snabba på förlossningar. (DN) (AB)

Jag är helhjärtat för läkemedel. Och för lindrigare förlossningar.

Men snabba förlossningar är läskiga. -re. Än långa. Eller så är det bara jag.
Den långa snitt-förlossningen var bättre än den snabba sorten. För mig.

Egentligen är det bara det att det är svårt att veta vilka som behöver den här medicinen.

4 juni, 2010. Etiketter: . Föräldraskap, Förlossning, Feminism, Uncategorized, vetenskap.

2 kommentarer

  1. fairymary replied:

    Läste också artikeln och förundras över att ”man” tycks ha glömt ”kvinnosjälen”, förberedelsen, skapandet att tillit kring den födande….läkemedel behöver inte alls vara fel men jag håller helt med dig om att det är svårt att veta vilka som behöver den här medicinen…

    Som jag ser det handlar det om att den födande kvinnan får känna sig trygg och ”in charge”….

  2. Sara replied:

    Hmm, kanske de som drabbas av primär värksvaghet…? Men jag undrar också, när de som jobbar på golvet (barnmorskorna) verkar vara rörande överens om att störtförlossningar inte är att föredra. Å andra sidan finns det ju redan medel som skyndar på. Oxi…nånting…dropp.
    Förvirrande rörig kommentar utan egen åsikt. Så värdefullt 🙂

Kommentera

Trackback URI

