Förbenade prinsessjippo!

Åhhhhh, vad jag är trött på ”bröllopsyran”. Den kryper under skinnet på mig. Det verkar så cyniskt.

Hatar ”Love, Stockholm”. Tycker det är jättefint att man satsar åtta miljoner på kultur, och att man storstädar Storkyrkan. Men inte sönderhackat av och upphängt på mesproppsintervjuer  med dessa två totala främlingars arbetskraft.  Krypande, lismande, kommersiellt.

Avskyr att se deras nunor på all choklad och delicatokakor. Jag blir inte MER benägen att köpa, bara mindre, jag känner mig exkluderad och som nån vars enda bidrag till spektaklet är ekonomiskt: Och det stämmer för övrigt. Cashcow/skattebetalare/godisköpare. Kommer att bli smal av det här (dessutom har jag förlagt mitt äta-frys-kort, så chokladkonsumtionen är dubbelt hotad).  Ser hellre den här tjejen på chokladkakor, hon verkar konceptuell och cool och tonårskaxigt whatever. Eller nån som GJORT nåt. Nåt intressant. Fast helt ärligt skulle jag nog inte köpa nån choklad med kändisar på. Kanske blixten McQueen.

Hatar att bröllopsservisen är någorlunda snygg, för hela konceptet är tacky.

Gillar natuuuuurligtvis gnuggisar och disktrasor med kronprinsessparet på. Kitsch over the top. Älskar just den biten, faktiskt.

Jag skulle ha velat äga tankens klarhet, förbigå spektaklet med tystnad och principiellt och teoretiskt förespråka republik men generöst pragmatiskt låta sakerna bli vid det gamla. Men nej. Det räcker nu. Grisarna är inte jämlikare än andra djur. Det är inte opassande att en ”man av folket” går in i sitt äktenskapet som en jämlike till sin fästmö.

16 juni, 2010. Etiketter: . Personligt, prinsessbröllop, Samhälle, Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

