Fika-utpressning över prinsessbröllop

Han fick rätt, Callemannen, när han sa att jag visst skulle sitta och kolla prinsessgängeriet. Mupp.

Det tar emot att erkänna. Jag hoppades kunna kringgå det. Men jag anlände till barnvakterna precis under intåget i kyrkan.

Min rara, fina, milda svärmor beordrade raskt: Sätt dig ner och titta, annars får du ingen fika! UTPRESSNING! Jag borde stå vid mina principer! Ack nej, mina principer är inte mer värda än en latte och en kardemummakaka. (Kan vara bra att veta.) Sen funderade jag på hur många melodifestivaler och eurovision song contest de genomlidit för min skull, utan att för den skull ta ut denna skuld i sportmästerskap, så det var bara att bita ihop och betala igen. Försökte till och med hålla inne med mina cyniska kommentarer. De spelade in det. Jag sa ingenting.  Tänkte att det är åtminstone ingen som ser mig.

Då plockar en av deras kompisar fram videokameran. Han måste föreviga att vi sitter och tittar på detta på tv. Jag är fast. Det finns bevis. Sk*t också.

28 juni, 2010. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

