Mäh! Han fyller år i år IGEN!?

Vad ska jag hitta på? Vad ska jag ge honom?

Otroligt att den här situationen kommer tillbaka varje år. Jag har några idéer typ i mars, som han omsorgsfullt skjuter i sank med logiska argument. Och sen köper jag något för dyrt, för sent i ren panik.

Han lyssnar inte på musik, han läser inte böcker, jag är förbjuden att köpa fler för små kläder till honom.

I år säger han bara att han vill ha något som inte kostar pengar. Men jag hinner inte smida manschett-knappar som är fina nog tills på söndag. Hinner inte planera ett överrasknings-LAN-party heller.

Den uppenbara lösningen är naturligtvis att go sexual. The birthday deal. Det har redan noterats att båda våra barn är födda nästan exakt 38 veckor efter B4ckst4bs födelsedag.  Men jag är för pryd. Efter sex års äktenskap gör vi redan det som vi vill göra, alldeles utan birthday deals. 

Och när jag hittat på den perfekta presenten från mig, bör jag hitta på två till och låtsas att de är från barnen. Det är så man gör.

1 juli, 2010. Etiketter: . Uncategorized.

4 kommentarer

  1. Sara replied:

    När du har kommit på Den Perfekta Presenten till Män, berätta det för mig. Det är ju bara 6½ månad kvar till Tors nästa födelsedag… och jag känner igen problemet!

  2. Drama Online replied:

    Tack för sympatin!

  3. Fia replied:

    Måste man hitta något från barnen också?!??!?! Jag som faktiskt (otroligt nog) har hittat den perfekta presenten till min man (en Baseballkeps med Philadelhias emblem på…Sandra fixade den när hon var i USA. Går inte att få tag på i Sverige). Men att man måste fixa något från barnen visste jag inte. Jaha..vad ska man hitta på nu då? Han har redan ”Pappa är bäst-strumpor”. Kanske ett örngott?

Kommentera

Trackback URI

