Tappa’ huve’

Såg en liten, liten möjlighet att få igenom en liten smidigare hantering i en process. Lite flexiblare, lite mer konsekvent OCH lite snabbare.

Förankrade det längs korridoren och började se värre och värre konsekvenser.

Men nej, det föll ihop. På yrkesrollerna inom en process.

Och jag tappade huvudet och antydde revirpinkning.

Jag skulle ha varit bättre förberedd, ha bättre argument, och inte tappa ordförrådet när jag blir engagerad.

Och det som var en liten, och väldigt oväntad ljusglimt har engagerat mig så till den milda grad att jag mår illa och grälar och inte får något annat gjort.

Nu är det skärpning.

9 september, 2010. Etiketter: . Personligt, Uncategorized.

4 kommentarer

  1. Sara replied:

    Det känns spännande att få en liten liten glimt av det ”riktiga” arbetslivet. Där det handlar om andra saker än ”du skulle ha försökt sälja slippapper också till den kunden”.

    🙂

    • Drama Online replied:

      Åh andra sidan har jag alltid tyckt att det är du som har ett ”riktigt” jobb.

  2. Sara replied:

    Mitt gräs är grönare men ditt grönt är gräsigare…

Kommentera

Trackback URI

