Kaffekultur

Partypuffen har slutat med kaffe. Hon slutade bara för att ”se om det går” men verkar som hon tycker hon mår bra av det.

Men hon dricker ”decaf” ibland för att det är mysigt. Chefen kom förbi och pratade möten och kontakter, men han höll ett kaffeglas i handen. Mysigt. Utan kaffeglas? Inte mysigt. Bara chef.

Min tillvaro är ett så pass känsligt ekosystem så minsta störning är farlig. Med näsan nätt och jämt över ytan kan man inte testa att avstå från nåt för att se om det går. Inte te. Inte choklad. Inte internet.

Jag kokar mycket mer te än jag dricker. Jag är usel på ”simultankapacitet” detta kvinnlighetens tröstpris. Jag häller upp min tekopp, ställer det att dra, sen springer jag iväg och tömmer diskmaskin eller plockar legobitar eller  surfar… B4ckst4b sätter på vatten. Det gör han jämt. Sen springar han iväg och tömmer tvättmaskin eller plockar legobitar eller spelar.

Två projektmänniskor utan nån med sinne för löpande underhåll är lite av ett problem. Det är lite som två höns med skygglappar och guldfiskminne.

Skrotas har däremot koll. Han kan sitta och spela på sin dator, hänga med i vårt samtal och samtidigt ge tips till lillebror som spelar wii. Eller spela Mario Kart och hålla koll på alla fyra skärmarna samtidigt. Men han blir döv när jag säger till honom att det är dags att stänga av.

6 oktober, 2010. Etiketter: , . Föräldraskap, Personligt, pryl, Uncategorized.

3 kommentarer

  1. Sara replied:

    Jag fick en tankeställare här. Både maken och jag sätter oss på tvären när barnen vill kolla på två fåret Shaun-skivor samma dag. Ingen av oss är någon gamer, så vi har inga spelkonsoller eller så himla avancerade dataspel, och inget med fyra skärmar.

    Hittills har jag sett det som något positivt, i bästa utochlekmedkottar-anda. Nu börjar jag fundera på om vi gör våra barn, födda på 2000-talet, en björntjänst. För visst är det bra att träna på att kunna göra allt det där. Helst samtidigt. Hmmm…

  2. Drama Online replied:

    Du är ju så snäll. Jag tror…. inte vår familj är riktigt normala….
    De får spela en halvtimme för mig. Sen är det lego. Eller läggdags. (Om jag då inte tappar tiden i mitt tunnelseende.) Jag tror inte barnspelen är farliga om man inte missar en massa annat. Fast jag vet att B4ckst4b är ”generösare”… Ni får väl komma hit och testa wii en kväll. Så får era lära våra att leka med kottar, sen. Bred kompetens, vet ni.

    • Sara replied:

      För att vara helt ärlig är det inte så ofta det leks med just kottar här, men vi kan göra russinexperiment om ni vill! (Nått ska man väl ha sin utbildning till!)
      Vi kommer väldigt gärna och testar wii, även om det är ert sällskap som lockar mer i mitt fall.

Kommentera

Trackback URI

