Testa fyllefiltret

Nu finns det ett litet program med ett litet test som man då kan utföra  innan varenda inlägg för att undvika fylleinlägg på Facebook, skriver DN. Hitta det här.

Det har väl hänt att jag fått samtal eller SMS av partyprissar på nätterna. Men jag tycker inte det stör att få höra ”jag älskar dig” från nåt oväntat håll då och då. Sms sover jag förbi. Gjorde jag inte det skulle jag bara använda ”tyst läge” på nätterna.

Inte betraktar jag facebook som bilkörning, arbete eller barnpassning heller. Men jag har aldrig skämts över nåt jag skrivit. Eller tagit illa upp av något nån annan skrivit på fyllan. Det kan förstås bero på att jag inte har vett att skämmas.

Ni vet att om man inte kan identifiera den jobbiga personen i sällskapet är det förmodligen en själv.

En liten text med ”detta är fyllefiltrerat”, ”detta är inte fyllefiltrerat” är ju pinsammare än innehållet i inlägget… eller är det bara oss tråkiga ”vuxna” kanske?

Men ändå… är detta verkligen ett så stort problem?

2 november, 2010. Etiketter: . fest.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

