Kursdag

Jag går kurs. Kan nu allt, nej, jag menar mycket, nej jag menar en del eller snarare lite grann om grunderna i XML. Heja.

Mycket workshops blir det. En mindre motgång var att jag misslyckades med att förstå en kollega fullständigt. Jag var övertygad om att hon argumenterade för ett obligatorium av en uppgift jag hellre ville ha som frivillig. Tydligen gjorde hon inte alls det. Konsulttomten och projektledaren gjorde det. Konstigt. De brukar vara mycket kloka.

Fika tillskrivs orimlig betydelse under kursen. Förmodligen bara för att det får oss att lyfta på häcken och få ett nytt perspektiv. Eller för att vi har det gemensamt. Minuterna tills koncentrationen och utmaningen är över. Jag blir lika utmattat på rasterna.

Inte fullt så taggad och förväntansfull som igår. Fast mer taggad än många andra. Lätt att smittas av misstänksamhet. Men som vanligt vill jag lära mig allt, genast. Vill frossa i kunskap, rulla runt i den. Jag vill ha en motivering, och lite övningar i hur jag implementerar teorin i praktiken, men däremellan skulle jag gärna plugga in en USB-disc direkt till hjärnan, utan roliga anekdoter. Frustrerad om det går långsamt, men det får inte gå snabbare än att jag känner mig duktig. Fy.

Går igång på sånt, på möjligheter. Så trots min allmänna krasslighet, så tankade jag handlade, planerade julen och stack till Biltema och handlade spolarvätska och torkarblad till B4ckst4bs bil. *Such a good wife*.

I morgon ska jag vara ännu bättre. Fokuserad. Lyhörd.

16 november, 2010. Etiketter: . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

