Super-super-super user

Vilken fantastisk dag. Men lång.

Gemensamma övningar (i lustiga hattar) och man är aldrig, aldrig bara ensam så man hinner samla sig.

Behövde bli klar med en presentation ikväll men insåg till slut att jag kunde göra skärmdumpar och powerpoints men inte på samma dator. Suck.

I dörren mötte jag en förvirrad tysk lastbilschaffis i snöyran. Försökte hitta fram till 15 år gamla kunskaper. Jag  begick förmodligen sällan skådad misshandel på det germanska språket.

Hier ist [företagsnamn] Schweden, Du muss [företagsnamn] International. Wir sind hier. Das ist grosse Hausse. Vielleicht hier. Links lange Strasse, Nicht Auto parken aber viele ”drivers” schlafe morgens. Rechts, nichts strasse, aber…. zug.

Han hittade nog rätt tack vare en snabbskissad karta med lila glitterpenna och ett norpat papper ur en receptionsliggare.

Köpte mat alldeles för sent och insåg att jag glömt telefonen på jobbet, så jag körde tillbaks och hämtade den alldeles för sent och kom hem med maten alldeles, alldeles för sent.

24 november, 2010. Etiketter: . jobb.

One Comment

  1. Sara replied:

    Älskar din tyska!
    Jag läste på högstadiet, så nu sträcker sig mina tyskakunskaper till ”wurst”, ”schlafen (slava)” och ”tjo und faderitten”.

Kommentera

Trackback URI

