Morris bearing gifts…”Bäbis i väska”

Min treåring är mycket generös.

Han knåpar ihop små gåvor på dagis, och slår in dem i det dyrbaraste han kan hitta. Som en sidenscarf. En filt. Mammas teatermanus. Eller storebrors anmälningsblankett till skolan.

Han förfärdigar sina konstverk i papper. Precis som Bea Szenfeld. Ritar, klipper, klistrar. Ibland är det inte helt lätt att avgöra vad det är för något, men han förklarar så gärna.

Bland annat har jag fått en megafon. Det kändes välfunnet. Ingen annan har någonsin gett mig en megafon.

Nästa gång fick jag ”Bäbis i väska”. Det gjorde mig lite mer orolig.

Hade han sett nåt läskigt på tv? Eller, var det tillfälle att stoppa en blivande seriemördare?

Bäbis i väska. En sån har Foffej.

Nu är det allvar. Om det är utmanande att hindra sina egna att växa upp till seriemördare, hur ska jag då lyckas med grannungen?

Hon är fantastiskt söt och duktig och halvåret yngre än Morris. En liten over achiever, helt enkelt. It’s always the quiete ones. Vet inte om jag jag ska ta ett allvarligt samtal med hennes välartade föräldrar eller om det är bättre att samla bevis först. Snoka runt lite på dagishyllan.

Foffej haj en bäbisch me sin mamma och pa-

Nej. Du får inget småsyskon. Punkt.

13 januari, 2011. barn.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

