Kräksjuk

Ont överallt. Saknar mamma och pappa.

De skulle ha sagt åt mig vad jag ska göra.

Skedar i mig potatismjöl och socker utblandat i vatten i långsamt tempo. Ett husmorsknep från min mormor, som (otroligt nog) alltid funkar på mig.

Min man, superhjälten, var sjuk hemma med barnen hela veckan.

Vi insåg en sån där kulturskillnad oss emellan. Jag vill vara ifred, med en undersköterska som tittar till mig så jag inte dör. Han vill ha konstant sällskap, och kroppskontakt. Jag kanske behöver träna på *kärleksfull*.

Sabbade att träffa vänner för barnkalas och pyssel i helgen. Men måndag ska väl hinna vara måndag tror jag.

5 februari, 2011. Uncategorized.

2 kommentarer

  1. Hanna replied:

    Ouch, stackars vännen. Ta hand om dig! Det blir fler barnkalas och fler pyssel. Särskilt när du nu inte kunde vara där. *kramar*

  2. peacelovescience replied:

    Det var några som inte kunde komma på barnkalas, så vi var inte så många…
    Tack Hanna, nu såg jag plötsligt framför mig en barn- och pysselträff (dvs en barnvänlig pysselträff, eller en pysselvänlig barnträff) inom en snar framtid!

Kommentera

Trackback URI

