Boyish Girly

image

Coola fina smarta ädelsfröken är på väg hit! Ska bli så kul!

Och dagens outfit sportar stöldgods. B4ckst4b’s tröja i XXL. Ångrar lite att jag sa till Skrotas vilket mönster pojkarnas och flickornas  dagishyllor bildade. Men inte att Morris fick röda jeans med hjärtan på.

Norpar en redig uppställning från  Lisa Magnusson:



Icke-feministerna: Jo, det är klart att det är dumt om kvinnor till exempel har sämre betalt. Fast jag vill inte lägga mig i… Vi har väl trots allt kommit ganska långt?

Maskulinisterna: Feministerna måste acceptera att kvinnor faktiskt är gjorda för att ta hand om barn. Men det är djupt orättvist att kvinnor så gott som automatiskt får vårdnaden om barnen vid skilsmässa. Det är feministernas fel.

Särartsfeministerna: Kvinnor är raktigenom känslomässiga och svaga och irrationella, men det är också en sorts intelligens!

Likhetsfeministerna 1.0: Kvinnor kan minsann också göra karriär! PS. Det här med dockor… är inte det lite gay?

(Uppdatering: Givetvis ser jag likhetsfeminismen 2.0 som i att antaganden på könsbasis är oerhört begränsande, och alla individer borde få välja från hela palletten)

10 februari, 2011. Uncategorized.

2 kommentarer

  1. peacelovescience replied:

    Nu är jag väldigt nyfiken på mönstret! Och röda jeans med hjärtan är väl inget konstigt. Min grabb gick till dagis med blommig klänning idag! (Men vaddå, det är ingen tävling i fjollighet, jag är faktiskt liiiite orolig för hur hans dag kommer att bli.)

    (Vill du har mer bling till killarna har vi fortfarande deras minipåsar med glitternamn på och emaljfiskar i.)

  2. Drama Online replied:

    De har två fler pojkar än flickor.

    Varannan på hela ena raden, med flickor i ändarna.
    Varannan på andra raden ända fram till slutet där det är fyra killar på raken.

Kommentera

Trackback URI

