Köp med ögonen…

Så väldigt nytt kan det väl inte vara med produktplacering.

Det var ju etablerat faktum på 90-talet, jag minns att man satt och spottade Volvo-bilar som voltade och förundrades över filmvärlden där alla datorer var Mac, och all läsk var Pepsi.

För övrigt gör det mig ingenting om underhållning blir reklam och reklam blir underhållning. Men samhällsbevakning, folkbildning, nyheter… då känns smygreklam sisådär…

Produkterna flyter in i tv-serierna – DN.SE.

 

För övrigt räcker det bra med Solsidan nu. Inte för att det är dåligt. Eller köpt. Utan för att jag börjar känna mig gift med Felix Herngren.

Att döda stämningen med gnäll om skåpdörrar.
Känna sig ”impotent som kvinna” av amningsstrul.
Var har de gömt kameran? Och var är min andel?

10 februari, 2011. Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

