Reinfeldt, Assange och kvinnorna

Jag är inte nåt super-fan av Reinfeldt så där. Han gör liksom inget bestående intryck på mig. Vi delar i allmänhet inte politik. Men i en avlägsen framtid, när andra tagit över, och om jag ska berätta vad han sa, då minns jag säkert detta.

Att han en gång försvarade svenska offers rätt att få sin sak prövad i ett svenskt rättssystem.

Att inte låta skuldfrågan avgöras i media, riksdagen, bloggosfären, London, USA eller på Twitter.

Hoppas att han fortsätter så.

DN DN DN

P.S: Att knulla nån som sov utan gummi fast hon sagt nej till oskyddat sex innan är väl för ”!##¤%&/(O= våldtäkt även om hon gick på kräftskiva efteråt. Om det nu var det som hände. Vilket vi inte vet. Men nätskvallret säger.

Ur definitionssynpunkt alltså. Jag är för övrigt mycket mycket, mycket skeptisk till den våg av falska våldtäktsanmälningar maskulinisterna räknar med. Jag tror faktiskt en liten gnutta mer på ”mörkertalet” av oanmälda våldtäkter man hörde om förr, av den enkla anledningen att det är nåt jag känner igen och kan sympatisera med.

Men varken eller är ju något vi kan räkna med, eller dra några slutsatser av. Liksom med alla andra brott, (stöld, ärekränkning eller korruption) finns det en andel som aldrig anmäls, och en andel som anmäls på falska grunder.

Sånt ska beivras på samma sätt och i samma grad som för andra brott.

12 februari, 2011. feminism.

One Comment

  1. Dag replied:

    Intressant: Reinfeldt, Ask m.fl. kan ställa in sig på en kalldusch: Julian Assange blir troligen inte utlämnad till Sverige.
    http://j.mp/fQq4Iq

Kommentera

Trackback URI

