Cecilia Hagen borde se programmen hon sågar till slut åtminstone

Piiiinsamt, Cecilia…

Jo visst, det redovisas oerhört tydligt vilket klädmärke de överpriviligierade mammorna har på sig, och komplimangerna haglar.

De falska komplimangerna. Fejkad inställsam beundran ageras först i den scenen (Den Hagen med säkerhet sett.)

Och om man sen skulle tveka, så redovisas vilka falska människor det är i en scen till.

Men sen i tredje scenen, när falskheten vänds mot den väna hjältinnan Mia Skäringer, då skälls de ut efter noter.

Och slutligen, om man ändå skulle tveka om vilket märke det gäller avslutas det hela med repliken ”*dd M*lly-fitt*r”.

Det är möjligt att klädmärket i fråga har en marknadsavdelning med självdistans som ser det som en  lagerkrans att bli hånad av humor-eliten. Och att nittiotalsironikerna måste sparka på dem de tar betalt av.

Men jag ser det knappast som att märket ifråga förknippades med några som helst mysiga värden.

Jag lovar, jag är verkligen inte köpt av klädmärket i fråga. Jag virkar hellre själv.

Cecilia Hagen: Solsidan börjar alltmer likna ett litet antal korta, reklamspäckade inslag – Cecilia Hagen – Expressen.se.

För övrigt har jag inget emot produkt-placering i underhållning om den görs smart och snyggt.

Fast ja, övertydligt och elakt var också underhållande.

Jag skrattade rått åt alla flådiga lyx-mys-koft-kunder och tackade min lyckliga stjärna åt att just den pilen inte träffade mig i alla fall.

(Dock inte i nyhetsrapportering.)

Uppdatering:

Odd Molly, ODD MOLLY, oDD mOLLY, odd molly, Odd Molly, Odd Molly, 0dd M0lly.

10 mars, 2011. TV.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

