Abele – grundlös eller vilseledande?

Politikerbloggen » ANTON ABELE – Lars Ohly gör gemensam sak med SD.

Öh, va? Anton Abele kritiserar V för att vara principlösa för att de röstar emot ett direktiv de aldrig varit för?

Och varför behövs det en omröstning om vi nu är så ”förbundna” att införa alla EUs direktiv?

Givetvis för att vi inte är fullt så förbundna. Eventuellt kan vi  bötfällas, men å andra sidan är själva införandet inte gratis det heller, och det finns  kostnader på andra plan än ekonomiska som övertrumfar den kostnaden.

Det enda jag kan anta är att Abele på allvar tror att V övertalat SD att vara emot datalagringsdirektivet och i så fall vore det fint om han redogjorde för sina skäl att misstänka det.

Annars är det ju inget mer än ett medvetet vilseledande retoriskt grepp.

 

Och detta mitt retoriska grepp att blogga om ett riksdagsbeslut att bordlägga frågan om datalagringsdirektivet är i själva verket en kompensation för att jag hela dagen känt mig seg i musklerna och allt för yr att blogga om något mer krävande än schlagertexter.

På grund av ett tekniskt fel gick det inte att få nåt jobb gjort på jobbet så jag tog mina barn och mitt yrsliga huvud hem; och däckade. Har ingen aning om ifall jag går till jobbet i morgon.

Det beror på om sängen snurrar när jag vaknar.

18 mars, 2011. Alliansen, Samhälle, vänsterpartiet.

2 kommentarer

  1. Jan Lindgren replied:

    Jag tycker Badlands Hyena skrev jättebra om det här: http://badlandshyena.wordpress.com/2011/03/18/mot-sverigedemokraterna-i-tiden/

    😀

Kommentera

Trackback URI

