Juholt och de drogade barnsoldaterna

Juholt stoppade planerna för Jas – Nyheter – Senaste nytt | Expressen – Nyheter Sport Ekonomi Nöje.

Magnus Betnér twittrade för en dryg vecka sen sen:

Magnus Betnér
You’re really in trouble when even the far, far left in SWEDEN wants to send fighter jets after you.
Det stannade kvar hos mig. Kanske för att jag är misstänksam mot en lyrisk enighet kring krigsinsatser. Eller ja, kort sagt, misstänksam mot krigsinsatser.
På radion i morse hörde jag att Håkan Juholt stoppat mandatet för de svenska planen att skjuta/bomba på marken med orden att vi inte får hamna i en situation där svenska plan skjutit mot ”drogade barnsoldater”.
Jag vet inte om det är rätt eller fel för svenska plan att bomba militära styrkor i Libyen.
Men jag är ändå glad över detta uttalandet.
Någon tänker på att också militära styrkor är människor. 
Någon vågar prata opolerad vänster-ideologi.
Det är väldigt långt ifrån snömos. Kanske svenska politiken kan bli lite tydligare igen.
30 mars, 2011. Uncategorized.

4 kommentarer

  1. Fia replied:

    Wohoo! Blev glatt överraskad över detta. Läste först rubriken och trodde att ditt inlägg skulle handla om tvärtom – men det gjorde det inte. Vad glad jag blev 🙂

  2. Drama Online replied:

    🙂 jag vet inte ens vad jag ska svara. Härligt att vi är över ens !?!

  3. kjell bergqvist replied:

    så har julholt inrättat och spridit den revultionerande iden att skapa ett KULBO över världen, i och för sig har de röda alltid spelat med kriminella element,för att inrätta det starka samhället.

  4. Drama Online replied:

    Där fick du till det, Kjelle! Väldigt vitsigt, minsann.

    Så det är alltså därför jag som röd-magenta-lila-grön skiter blankt i om Reinfelts pappa dömts för rattfylleri eller Juholts tjej dömts för bedrägeri.

    Jag som trodde det var lite kristdemokratiskt av mig. Att förlåta och det hela. Eller inte döma folk efter deras familj. Men det är alltid skönt att få veta att man har en Stalin inombords. Tack-tack. 🙂 😛

Kommentera

Trackback URI

