Det börjar nästan bli folk av KD. Är det tack vare SD?

KD gör debut på årets Pridefestival | Inrikes | SvD.

När det talats om den brunblå vinden över Europa, har det påpekats att det ofta handlar om att  med ett nytt främlingsfientligt parti i parlamenten så har övriga partier högervridits, dvs man har anpassat sin politik till de främlingsfientliga.

Är det bara jag, eller verkar Sverige göra tvärtom? (Och just det svenska exemplet, SD, är inte främlingsfientliga utan ”invandringskritiska”.)

Alliansen med MP fixar stöd för papperslösa, och KD deltar i Pride.

Nu är just jag alltjämt lätt misstänksam och lär inte rusa för att slänga min röst på nån som relativt nyligen osat  Kinder, Kuche, Kirche men jag tycker i alla fall det är lite glädjande.

5 maj, 2011. Uncategorized.

One Comment

  1. Det privata är INTE politik (SvD) (?) « Drama Online replied:

    […] (Jag om samma ämne här.) […]

Kommentera

Trackback URI

