Gammal och fri

Jo, jag tänkte bara nämna det här angående ”förbudet” mot nationalsången; att ”Du gamla du fria” ingår i kursplanen i skolan. Kan vara bra att veta. Så det är inte mycket bevänt med nationalsången som bevis för ”svenskfientlighet”.Men för egen del tycker jag den passar bättre på hockeymatcher än just på skolavslutningen.

Liksom kyrkan. Viktig för religionsundervisning och eventuell krishantering, tillsammans med andra religiösa organisationer. Men som samlingslokal för det akademiska årets avslutning är den lite, lite långsökt.

Min själs älskade gjorde ett tappert försök till nationaldagsidyll med grillning och det hela. Kanske är det Moder Svea som straffar mig på något sätt för min vanvördighet med migrän. Spännande approach i så fall, jag trodde det var mer borttappade papper på försäkringskassan som var hennes weapon of choice.

6 juni, 2011. Uncategorized.

2 kommentarer

  1. Gazumba replied:

    I love the smell of ”korvgrill” in the mornin
    Smells like …(paus) ‘nationaldag”….
    Dödodoro dö dö….( some Wagner-shit än off in the sunset we go…).

  2. Sara replied:

    Tja, jag instämmer, som bekant…
    http://peacelovescience.wordpress.com/2011/05/14/nya-ogon-eller-sa-har-vi-alltid-gjort/

Kommentera

Trackback URI

